2018. május 2. és 6. között rendezték meg a 14. Pictoplasma fesztivált Berlinben, a kortárs karakterdizájn legfontosabb európai seregszemléjét, ahol alkotóművészek és producerek gyűlnek össze a holnap vizuális kultúrájáról beszélni. A fesztivál a karaktertervezés köré szerveződik és az avantgárd városi művészettől kezdve, a kortárs illusztrációkon és díjnyertes animációkon át a legfelkapottabb technológiai újításokig (mint a virtuális realitás, vagy kiterjesztett valóság) mindent felölel.
A Pictoplasma második napjára volt interjúidőpontom Alberto Vázquez-zel, az egyik, ha nem a számomra legkedvesebb animációs rendezővel. Alberto több elképesztő rövidfilm készítője, ő írta és rendezte a Decorado-t, a Unicorn Blood-ot és a Birdboy-t, valamint a Pszichonauták – Az elveszett gyerekek című egészestés filmet, utóbbit Pedro Riveróval közösen. Mikor találkoztunk, éppen a következő, Unicorn Wars című nagyjátékfilmjén dolgozott. Munkásságáért rengeteg nemzetközi fesztiválon kitüntették, többek között a Goya-díjjal, Spanyolország legfontosabb fesztiváljának fődíjával. A filmjei óriási hatással voltak rám, a világ, amit teremtett sötét, de egyszerre gyönyörű és elképesztő mélységekbe visz, ahol fanyar humorával mindig fájóan pontos tükröt tart a közönség elé. Minden alkalommal, amikor kijöttem a moziból, úgy éreztem, hogy valami lényegit tanultam meg az elcseszett emberi természetünkről.
Alberto Vázquez a Pictoplasma fesztiválon, háttérben a gyártás alatt lévő Unicorn Wars című egész estés filmjének képkockája
Személyesen találkozni Albertóval nagyon izgalmas volt. Nemcsak amiatt, hogy megismerhettem ezeknek a sötét és groteszk világoknak az alkotóját, hanem mert egyszer csak egy elképesztően jókedvű, érdeklődő és kedves ember ült velem szemben. Ez a beszélgetés volt a fesztivál legérdekesebb és legfelszabadítóbb élménye számomra.