Írások animációs filmekről, hosszra, formára és nemzetiségre való tekintet nélkül

Dot & Line

Dot & Line

Tündér Lala és posztapokaliptikus kalandfilm a Cartoon Movie-n

2020. március 12. - Herczeg Zsófi

Március 3. és 5. között, a franciaországi Bordeaux-ban rendezték meg a Cartoon Movie-t, az európai Media Program által támogatott pitch- és koprodukciós fórumot egész estés animációs filmek számára. A 66 bemutatott filmterv között két magyar projekt, Gigor Attila és a Puppetworks produkciója is szerepelt.

A 22. Cartoon Movie-n 66 egész estés animáció mutatkozott be, különböző előkészítési, illetve gyártási fázisban és célcsoporttal. A projektek 55%-a családi film, 20% ifjúsági darab és 15% gyerekeknek szóló alkotás. Az eseményen összesen 20 ország filmjei szerepeltek, a mezőnyt pedig Franciaország uralta 23 filmtervvel, Spanyolországból 9, Németországból 6, Dániából 5, Olaszországból és Hollandiából 3, Belgiumból, az Egyesült Királyságból és Magyarországról 2 filmtervet pitcheltek, Ausztriából, Horvátországból, Csehországból, Észtországból, Grúziából, Lengyelországból, Romániából, Szerbiából és Ukrajnából pedig 1-1 projektet válogattak be. A filmtervek egyharmada koprodukció volt, a 66 projektből pedig 21 alkotás készül könyv vagy képregény alapján.

Két éve két magyar projekt mutatkozott be a Cartoon Movie-n: Gauder Áron Minden a rokonom című teremtéstörténete, melynek gyártását azóta a Nemzeti Filmintézet is támogatta, valamint Bánóczki Tibor és Szabó Sarolta első egész estés filmterve, a Műanyag égbolt című sci-fi, az Inkubátor Program egyik nyertese, melynek eredeti, 82 millió forintos büdzséjét nemrég egészítette ki a Nemzeti Filmintézet 216 millió forinttal.

Idén szintén két magyar produkció szerepelt a bordeaux-i eseményen: Gigor Attila első animációja, a Szabó Magda regényét alapul vevő Tündér Lala, valamint a Puppetworks stúdiójában készülő The Hand That Feeds című posztapokaliptikus alkotás. 

cartoon_movie_2020.png

Gigor Attila Tündér Lala című filmterve nem lehet ismeretlen a szemfüles animációrajongók számára, ugyanis 2019-ben már nyert 20 millió forintos támogatást gyártás-előkészítésre a Nemzeti Filmintézettől (előtte Magyar Nemzeti Filmalap). 

A Tündér Lala Szabó Magda 1965-ben megjelent, azonos című klasszikus gyerekkönyvén alapul. A szinopszis szerint Lala, a csintalan tündérherceg fiúnak álcázva magát elhagyja szigetének királyságát. A különös sziget másik felén, ahol emberek élnek, találkozik a 12 éves Beával, aki önmagát okolja anyja halála miatt. Lala és Bea tiltott barátsága olyan eseményeket indít el, amelyek súlyos következményekkel járnak mindkét világ számára. Miközben Lala és Bea próbálja megoldani a helyzetet, le kell győzniük a gonosz varázslót, aki markában tartja Lala anyját, a királynőt, és meg akarja kaparintani Tündérország koronáját. Beának pedig segítségre van szüksége ahhoz, hogy megtanuljon élni és szeretni, és újra boldog legyen. Ha az ifjak elbuknak, Tündérország örökre elveszik.

A szuperjó Nyomozó (2008) című thriller és a szintén remek Terápia sorozat író-rendezőjének első animációja egy családi film lesz, mely a Mythberg Films és a Librecine stúdióban készül, producerei Jancsó Anna, Endrényi Krisztina és Berger József.

gigor_attila_x_tunder_lala_2.jpg

Gigor Attila: Tündér Lala

A Puppetworks gyártásában készül a The Hand That Feeds című posztapokaliptikus kalandfilm, melyben kutyák indulnak az életben maradt emberek felkutatására. Egy kataklizmatikus esemény elpusztította az emberi civilizációt, és csak az állatok maradtak életben, a kiskedvencek számára pedig az emberiség vége a korábbi életük végét is jelenti. Egy falka kutya kialakít egy tábort, akiknek tagjai hisznek abban, hogy egy nap visszatérnek a gazdáik, hogy gondoskodjanak róluk. Az ebek életét egycsapásra megváltoztatja a hír, hogy az erdőben még életben lehet egyetlen egy ember. Három kutya indul neki a veszélyes útnak, hogy megkeressék az új gazdájukat. Útközben egy vadon élő négylábú társasághoz csapódnak, akiknek vezetőjét egyetlen dolog hajtja: hogy megölje az utolsó embert a Földön.

A Puppetworks izgalmas projektjének egyelőre ismeretlen a rendezője, de a sztori és a látványvilág alapján nagyon várós a filmterv. A történetet Veres Attila írta, producere Kutenics Gergely, kreatív producere pedig Frantisek Ambrus, a Puppetworks alapítója. A magyar gyártócég videójáték-grafikus stúdióként indult még 2009-ben, ők készítették többek közt a Heroes of Might and Magic játéktrailerét és a League of Legends animációit, de a 2016-ban bemutatott Final Fantasy XV: Kingsglaive című alkotásból több mint 10 perc is a Puppetworks munkája. Két éve Cannes-ban mutatkozott beMég egy nap élet című egész estés animáció, mely a Puppetworks első egész estés koprodukciója volt, azóta pedig többek közt Európai Filmdíjat is nyert.

The Hand That Feeds látványtervek és plakát

Forrás: Cartoon Movie

süti beállítások módosítása