Írások animációs filmekről, hosszra, formára és nemzetiségre való tekintet nélkül

Dot & Line

Dot & Line

Annie-díjat nyert a Digic Pictures animációja

2020. január 26. - Herczeg Zsófi

Tegnap este tartották az Annie Awards díjátadóját, ahol a Netflix Love, Death & Robots antológiájának The Secret War című epizódja nyerte a Best FX for Media/TV kategóriát, a kisfilmet pedig a magyar Digic Pictures készítette.

A Netflix 18 részes Love, Death & Robots című rövidfilm-sorozatának minden epizódját más alkotócsapat készítette különböző országokból, az Annie-díjra jelölt The Secret War című kisfilmet pedig teljes egészében a budapesti Digic Pictures csapata, rendezője Zorkóczy István. A 16 perces animációban a Vörös Hadsereg elit alakulatai ördögi erőkkel csapnak össze Szibéria ősi erdőinek mélyén.

the_secret_war_4.png

A Digic Pictures főként a játékokhoz készült videóiról ismert, de gyártanak 3D animációt és vizuális effektusokat egész estés filmekhez is, a Netflix produkciója volt az első egyedi filmes munkájuk. Az Index májusban beszélgetett Rabb Sándor Alex-szel, a Digic Pictures ügyvezető igazgatójával és Lendvai Gábor vezető animátorral a kisfilm elkészültéről. "Nekünk kellett kitalálni az elejétől a végéig mindent. Volt egy írott sztori, az abból készült forgatókönyvet megkaptuk, de onnantól kezdve minden a stúdió falai között jött létre. Nagyon jó volt ez a szabadság, jó átvezető projekt volt ahhoz, hogy a játékok kötöttségéhez képest megízleljük az egész estés filmek szabadságát." mondta Rabb Sándor.

Az idei Annie Awards díjátadó a Netflixről szólt, ugyanis a 32 kategóriából 19-ben nyert díjat a streaming szolgáltató. A Love, Death & Robots szériából egyébként több epizód is díjazott lett, így a sorozat összesen 4 szekcióban nyert.

klaus_3.jpg

Sergio Pablos: Klaus

A legjobb egész estés film a Klaus A karácsony titkos története lett, ezzel olyan darabokat előzött meg a Netflix első saját gyártású animációja, mint a Jégvarázs 2. (Disney), az Így neveld a sárkányodat 3. (DreamWorks), A hiányzó láncszem (Laika) és a Toy Story (Pixar). Sergio Pablos filmje ezen kívül még hat kategóriában nyert: a legjobb rendező, legjobb karakteranimáció, legjobb karakterdizájn, legjobb látvány, legjobb story board és legjobb vágás. Legutóbb tavaly nyert hét díjat egész estés film az Annie-n, akkor a Pókember: Irány a Pókverzum! tarolt szinte ugyanezekben a kategóriákban. 

A legjobb független animáció díjánál nem volt ekkora meglepetés, Jérémy Clapin első egész estése, az I Lost My Body megjelenése óta söpri be a díjakat, az idei Annie-n elnyerte a legjobb függetlenfilm, a legjobb zene, és a legjobb forgatókönyv díját. Az Annie Awards-ot azért is kíséri kiemelkedő figyelemmel a filmes szakma, mert az itt díjazottak általában előrevetítik az Oscar-nyerteseket is, legalábbis egész estés kategóriában, úgyhogy egyre izgalmasabb, hogy vajon melyik animáció nyeri az Oscar-t.

i_lost_my_body_3.jpg

Jérémy Clapin: I Lost My Body

Az 1972-ben létrehozott, de a filmekért csak 1992-től díjakat osztó Annie Awards nyerteseit a Nemzetközi Animációs Filmszövetség (ASIFA) Los Angeles-i tagjai szavazzák meg minden évben. A Nemzetközi Animációs Filmszövetséget még 1960-ban, Annecy-ban alapította a pixillációs animációiról híres Norman McLaren, de a szövetség elnöke volt John Halas és Michel Ocelot is. A korábbi években is volt magyar animációs jelölt, tavaly például a Ruben Brandt, a gyűjtő szerepelt az Annie Awards egész estés versenyében, Bucsi Réka Solar Walk című kisfilmje pedig a rövidfilmes mezőnyben volt.

süti beállítások módosítása