Írások animációs filmekről, hosszra, formára és nemzetiségre való tekintet nélkül

Dot & Line

Dot & Line

A Netflix új animációjától már most eldobjuk az agyunk

2020. január 16. - Herczeg Zsófi

A Klaus Oscar-jelölése után nem meglepő, hogy a Netflix még bátrabb húzásra készül: a kortárs stop motion animáció leghíresebb fiatal alkotóit kérte fel egy fekete humorú szkeccsfilmre.

A Klaus hagyományos 2D technikája után a Netflix most egy másik hagyományos animációs technikájú filmet tervez, méghozzá egy stop motion darabot. A The House című film középpontjában három generáció áll, akiknek szürreális történetein keresztül mutatják be hogyan formálták a házat az otthonaikká. A filmet a Nexus animációs stúdióval együttműködve készítik, akik többek közt az Oscar-jelölt This Way Up című rövidfilmet, valamint a George Méliès munkásságát ünneplő Back to the Moon-t is gyártották, utóbbi egyébként az első kollaborációjuk volt a Google Doodles és a Google Spotlight Stories csapatával.

marc_emma_niki_paloma.jpg

Marc James Roels, Emma de Swaef, Niki Lindroth von Bahr és Paloma Baeza

De ennél sokkal nagyobb hír, hogy kiket szerződtettek rendezőknek. Az alkotókban nemcsak a stop motion mesteri használata a közös, hanem a témáik és a stílusuk is hasonló: melankolikus történetek hétköznapi alakokról abszurd helyzetekben, sok társadalomkritikával és empátiával. 

A The House első etapját a belga Emma de Swaef és Marc James Roels fogja rendezni, akik 2012-ben az Oh, Willy... című csodálatos kisfilmjükkel és az aprólékosan kidolgozott gyapjú technikával hívták fel magukra a figyelmet, legutóbb pedig a szintén gyapjúbábokat használó This Magnificent Cake! című fekete humorú szkeccsfilmjükkel arattak sikert, melyben az emberi lét gyarlóságát szürrealizmussal keverték. 

A film második részletét a svéd Niki Lindroth von Bahr rendezi, a Tord and Tord (2010), a Bath House (2014), és A teher (2017) című stop motion filmek alkotója, aki még a musicalt is kipróbálta legutóbbi filmjében. Nemcsak rendezőként, hanem szobrászként is tevékenykedik, ráadásul Nicklas Nilssonnal közösen tervezték David Bowie Blackstar című videóklipjének kosztümjeit is. 

A zárórészt Paloma Baeza készíti, aki a londoni The National Film and Television School-on diplomázott a jegesmedve és grizzly medve barátságáról szóló Poles Apart (2017) című kisfilmjével, mely elnyerte a BAFTA- és az Annie-díjat is. A filmnek egyébként magyar vonatkozása is van, ugyanis Tálas Zsófia, Reisz Gábor (VAN, Rossz versek) állandó alkotótársa volt a vágója. 

"A The House intelligens, szellemes, kedves és szokatlan humorú történetek gyűjteménye, melyre a Nexus a független stop motion animáció legegyedibb és legelismertebb kortárs alkotóit hozta össze." mondta Charlotte Bavasso, a Nexus Stúdió társalapítója és producere. A Netflixnek ez lesz a második saját gyártású animációs filmje, és a 2D technikát újraértelmező Klaus után biztosak lehetünk benne, hogy a streaming szolgáltató most is meglep minket, a minőségre pedig a négy zseniális stop motion alkotó a garancia.

Forrás: Deadline

süti beállítások módosítása