Az idei Primanimán folytatjuk a közös kritikaíró workshopot! A tavalyi műhelymunka kérdései most is érvényesek: Hogyan ragadható meg egy film lényege? Mitől lesz találó, vicces, pontos vagy személyes egy kritika? Miért több ez, mint ha kommentben leírnánk a véleményünket a filmről? Miben különbözik egymástól, ha élőszereplős vagy animációs filmről írunk?
Újdonság, hogy a workshop résztvevői a kritika mellett egy másik újságírói műfajban is kipróbálhatják magukat: készíthetnek interjút vagy tudósíthatnak is a fesztivál eseményeiről. Az viszont változatlan, hogy a készülő írások itt, a Dot & Line-on jelennek meg, a legjobb fesztiválkritikusokat pedig idén is díjazzuk. Az írásban segítséget is nyújtunk: a kritikaírás alapjairól Kránicz Bence filmkritikus tart előadást a fesztivál elején, és ő fog folyamatosan konzultálni a készülő cikkekről a szerzőkkel, mellette pedig Herczeg Zsófi, a Dot & Line szerkesztője is részt vesz a műhely munkájában.
A jelentkezés feltétele egy rövid életrajz és egy szintén rövid, 1500-2000 leütéses kritika beküldése a primanima@primanima.hu email-címre október 14-ig. A kritikát bármilyen filmről, animációsról és élőszereplősről is írhatjátok. A workshop nyelve magyar, de határon túli érdeklődőket is várunk! A résztvevők fesztiválbérletet és étkezési hozzájárulás is kapnak, igény esetén szállást is tudunk biztosítani. A részvétel díjtalan.
A workshopot azoknak ajánljuk, akik szeretnek gondolkodni a filmekről, érdekli őket az írás, és szívesen magyarázzák másoknak, miért csodálatos vagy borzalmas az az animációs film, amit legutóbb láttak.
A workshopot Kránicz Bence, a Filmvilág, a Prizma és a 24.hu filmkritikusa, a Filmvilág képregényrovatának szerkesztője vezeti, aki PhD-hallgatóként a korai magyar filmkritika történetével foglalkozik az ELTE BTK Film-, Média- és Kultúraelméleti Doktori Programjában.