Írások animációs filmekről, hosszra, formára és nemzetiségre való tekintet nélkül

Dot & Line

Dot & Line

Oscar-esélyes lehet a Ruben Brandt?

2018. szeptember 19. - Herczeg Zsófi

Ahogy korábban írtuk, a Magyar Nemzeti Filmalap nemzetközi értékesítési részlege, a HNFF World Sales a Ruben Brandt, a gyűjtő észak-amerikai és latin-amerikai forgalmazási jogait a Sony Pictures Classics (SPC) amerikai forgalmazónak értékesítette. A SPC-hoz került 2015-ben a később Oscar-t nyert Saul fia, és nemrég a Napszállta amerikai forgalmazási joga is.

ruben_brandt_a_gyujto.jpg

A legutóbbi egészestés animáció, melyet a SPC forgalmazott Amerikában, A vörös teknős volt, melyet részben a Kecskemétfilm stúdiójában gyártottak és melyet 2017-ben Oscar-díjra jelöltek a legjobb egészestés animációs film kategóriában. Nem forgalmaz túl sok animációs filmet a SPC, ha jól számoltam, eddig összesen hatot a Ruben Brandt-tal együtt, úgyhogy tényleg nagy dolog, hogy hozzájuk került Milorad Krstic filmje. A SPC felelt az amerikai forgalmazásáért Sylvain Chomet Belleville randevú (2003), Satoshi Kon Paprika (2006), Marjane Satrapi és Vincent Paronnaud Persepolis (2007), valamint Ari Folman Libanoni keringő (2008) című filmjének is. Az általuk forgalmazott animációk közül négyet jelöltek a legjobb egészestés animációnak járó Oscar-díjra: a Belleville randevút, a Persepolist, a Libanoni keringőt (ezt a legjobb idegennyelvű filmre is) és A vörös teknőst.

Milorad Krstic szerb származású rendező Ruben Brandt, a gyűjtő című egészestés animációja keveri az akciófilmek, a gengszterfilmek, a thrillerek és a noirok elemeit, és világhírű művészeti alkotásokon keresztül a műkincsrablók izgalmas világába vezeti a nézőt. A filmet 2019-ben mutatják be az amerikai mozikban, a jó nézettség és az Oscar-jelölés esélyét pedig növelheti, hogy az alkotók angol nyelvű szinkront is készítettek a Ruben Brandthoz, ráadásul az eredeti, magyar szinkronszínészekkel, hogy még interkulturálisabb legyen a film.

Persze az Akadémia egészestés animációs kategóriája már évek óta nevetségesen kiszámítható, hiszen 2001-es létrehozása óta csupán két nem amerikai gyártású (és nem nagy amerikai stúdióból származó) film nyerte el a szobrot: 2002-ben a Chihiro Szellemországban című Ghibli-film, 2005-ben pedig az Aardman stúdióban készült Wallace és Gromit és az elvetemült veteménylény.

Szóval ha az Oscar-díj elnyerésére nagyon kevés esélye is van a Ruben Brandt, a gyűjtőnek, a jelölésre viszont annál több. 2019 a folyatások éve lesz animációk terén, ugyanis ebben az évben érkezik az amerikai mozikba a Toy Story 4. része, az Így neveld a sárkányodat 3. része, valamint a Jégvarázs, A kis kedvencek titkos élete, a Shaun, a bárány és a Lego kaland 2. része. De a 2018 végén mozikba kerülő Pókember-animációnak is nagy esélye van a 2020-ban megrendezett Oscar-gála egészestés animációs kategóriájának öt döntőse közé kerülni. És még biztos felbukkan pár kincs a fősodorbeli animációkon és Amerikán kívül, a Ruben Brandt, a gyűjtőnek pedig valójában ezekkel kell versenyeznie, hogy ő képviselhesse a kategóriában a független, mainstream animációkon kívüli művészfilmek vonalát, ahogy tették azt korábban a SPC által forgalmazott Oscar-jelölt animációk.

UPDATE Lehet, hogy már a 2019-es Oscar-gálán találkozhatunk a Ruben Brandt-tal, az IndieWire például utólag be is rakta az esélyesek közé. 

A bejegyzés trackback címe:

https://dotandline.blog.hu/api/trackback/id/tr8314241929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása