Írások animációs filmekről, hosszra, formára és nemzetiségre való tekintet nélkül

Dot & Line

Dot & Line

Spanyol disztópia nyerte a 14. Anilogue fődíját

2016. november 27. - dotandline

Spanyol film, a Pszichonauták – Az elveszett gyerekek című alkotás kapta az Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivál fődíját, míg A levágott kezű lány című francia filmnek különdíjat ítélt oda a zsűri. A legjobb rövidfilmet idén először 2000 euróval jutalmazták, melyet a svéd Joanna Rytel Tűzről pattant anyák című alkotása nyerte. A közönségdíjat Alberto Vázquez Decorado című animációja érdemelte ki.

vlcsnap-2016-11-27-10h00m50s138.png

Alberto Vázquez & Pedro Rivero: Pszichonauták – Az elveszett gyerekek

A holland Vessela Dantcheva, az észt Hardi Volmer és a magyar Vácz Péter rendezők alkotta zsűri Alberto Vázquez és Pedro Rivero spanyol alkotók Pszichonauták – Az elveszett gyerekek (Psiconautas, los ninos olvidados) című filmjének ítélte a legjobb egészestés animációnak járó fődíjat. Szürreális animációjukban egy ökológiailag elpusztított szigetről próbál kijutni az apja halála miatt haraggal teli Birdboy és a kalandvágyó kis hölgy, Dinky. A film erősen társadalomkritikus, beszél a világ és környezetünk elpusztításáról, az elidegenedésről, valamint az ember saját démonaival való küzdelméről.

A kategória különdíját a francia Sébastien Laudenbach első egészestés animációja, A levágott kezű leány (La Jeune Fille sans mains) című alkotása kapta (kritikánk itt). A film a Grimm-testvérek azonos című meséjének adaptációja, melyben egy szegény molnár alkut köt az ördöggel és ennek egy véletlen folytán a lánya is részese lesz.

the_girl_without_hands.jpg

Sébastien Laudenbach: A levágott kezű leány

A rövidfilmek között idén 30 film szállt versenybe, köztük számos magyar alkotás is. A háromtagú nemzetközi zsűri – Jean-Christophe Soulageon francia filmproducer; Mihai Mitrica, a romániai Anim'est Nemzetközi Animációs Filmfesztivál alapítója és igazgatója és Milorad Krstic rendező – az idén Joanna Rytel svéd alkotó Tűzről pattant anyák (Moms on Fire) című alkotását ítélte a legjobbnak, így ő nyerte a legjobb rövidfilmnek járó 2000 eurós díjat. A zsűri különösen értékelte a film tabudöntögető bátorságát, ahogy egy szokatlan témához nyúl, továbbá a figurák kidolgozásmódját és a stop motion animáció magas szintű alkalmazását.

momsonfire.jpg

Joanna Rytel: Moms on Fire 

A zsűri különdíjjal jutalmazta Lauri Järvenpää finn alkotó Féregjárat (Wormhole), Terri Matthews brit animációs A bot rossz vége (The Wrong End of the Stick), valamint az ugyancsak finn Elli Vuorinen Fájós szemek az örökkévalóságig (Sore Eyes for Infinity) című rövidfilmjét.

A közönségdíjat Alberto Vázquez spanyol alkotó Decorado című animációja érdemelte ki (a filmről korábban itt írtunk).

A 14. Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivált november 23-27. között az Uránia Nemzeti Filmszínházban, a Puskin moziban, az Art+ moziban és a Szlovák Intézetben rendezték meg. A fesztivál öt napja alatt tizenhárom új egész estés alkotást és csaknem 200 rövidfilmet láthatott a közönség.

Tíz animáció tervét támogatta a Médiatanács

Megvannak a Médiatanács idén másodszorra meghirdetett Macskássy Gyula-pályázatának nyertesei, melyek összesen 78 millió forint támogatást kaptak.

Elkészülhet Gyulai Líviusz Egy komisz kislány naplója című sorozatának negyedik és ötödik epizódja, melyekben Dorothy kalandjai egy cirkuszban, majd New Yorkban folytatódnak.

egy_komisz_kislany_naploja.jpg

Gyulai Líviusz: Egy komisz kislány naplója (Forrás: Médiatanács)

A Janó Manó és az elveszett harmatcseppekben a népszerű gyermekkönyv-sorozatot dolgozza fel Miklósy Zoltán (aki korábban többek közt a Manieggs – Egy kemény tojás bosszúja című egészestés animációt rendezte). Az első részben az ezeréves fa gyökere mentén utazó főhősnek egy varangy állja útját.

Folytatódhat Gelley Bálint Átjáró Másvárosba című mesekönyv-adaptációs sorozata, melynek második részében Szkriptum, a bogaras író eltűnése szaporítja a város egyre sokasodó titkainak számát. Az első epizód, a Közbenjáró nemrég debütált a tévében, erről itt írtunk, a posztban a második részre vonatkozó karakterterveket is találni. Emellett a Közbenjáró az októberben tartott Primanimán a közönség által legnépszerűbbnek tartott gyerekfilmnek járó Csermák Tibor-díjat is megkapta.

gelley_balint_farkas_atjaro_masvarosba.jpg

Gelley Bálint: Átjáró Másvárosba – Közbenjáró (Forrás: CUB Animation)

Az Átjáró Másvárosba egyik látványtervezőjének filmötletét is támogatta a Médiatanács. A MOME Animon tavaly végzett Bognár Éva Katinka Berg Judit Hisztimesék című könyvéből készít animációs feldolgozást, az első rész címe a Hisztimanó. A rendező MOME diplomafilmje, a Hugo Bumfeldt egyébként nemrég olyan díjat nyert, mellyel esélyes lett a 2018-as Oscar-díjra. 

bognar_eva_katinka_a_hisztimano.jpg

Bognár Éva Katinka: A hisztimanó

További két-két résszel folytatódhat Glaser Kati szériája, a Városi legendák második évada és Klingl Béla Boxi-sorozata, továbbá Lehotay Zoltán rendezésében elkészülhet Csupipupi, az elkényeztetett öleb csontok körüli kalandjainak második epizódja is, mely egy múzeumban játszódik.

Glaser Kati: Városi legendák – Jjajj

A szintén MOME Animon végzett  Bakos Barbara A kockásfülű nyúl kalandjait frissíti fel, sorozatának első része a Koncert a téren, melyben Kriszta próbálja elaltatni Kistöfit, de ezt az ablakuk alatt szerveződő koncert meghiúsítja.

koncert_a_teren_1.jpg

Bakos Barbara: A kockásfülű nyúl – Koncert a téren

A MET-en végzett Simon Balázs és Kovács Eszter a Kvagga című mesefilmjükben Meg és Tim történetét jelenítik meg a különös, szétválasztott világ sötét és fényes oldaláról, melyben nem lehet eltörölni a sötétséget, mert akkor a fény is eltűnne. 

kvagga_1.jpg

Simon Balázs & Kovács Eszter: Kvagga

A szintén MET-es Bálint Szilárd Budapest Spaceport című alkotása Bertáról, egy fiatal, introvertált, szeleburdi és érzékeny lányról szól, aki apja tiltása ellenére űrhajós szeretne lenni, és a Budapest Spaceport nevű vendéglátóhelyen kap állást egy barátjának köszönhetően. A rövidfilmnek már van saját oldala, ahol sok érdekességet találni a készülő animációról, alább pedig egy kedvcsinálót lehet megnézni.

Forrás: NMHH

Ez a tíz animáció várja tovább az Oscar-jelölést

Ahogy korábban írtuk, idén rekordszámú animációt neveztek a 2017-es Oscar-gála egészestés és rövidfilmes kategóriáiba: előbbibe 27, utóbbiba pedig 69 alkotás volt esélyes. Az animációs rövidfilmes kategória tízes szűkített listáját tegnap hozta nyilvánosságra az Akadémia. 

jan_saska_happy_end.jpg

Jan Saska: Happy End

Az alábbi tíz filmből egyébként az összeset láthatta/láthatja a hazai közönség. A tegnap kezdődött Anilogue fesztivál Világpanoráma blokkjában vetítik Franck Dion Annecy-ban a legjobb rövidfilm díjával jutalmazott The Head Vanishes című animációját, Theodore Ushev Annecy-ban kétszeresen is díjazott Blind Vaysha című alkotását, valamint Robert Valley 35 perces filmjét, a Pear Cider and Cigarettest, melyben saját képregényét adaptálta. De a fesztivál VAF válogatásában Jan Saska Happy End című abszurdja, a Cartoon d'Or szekcióban pedig Marie-Christine Courtès Under Your Fingers című politikai témájú rövidje is látható.

Az októberben tartott Primanimán Alicja Jasina diplomafilmje, a Once Upon a Line a versenyprogramban szerepelt (szeptemberben egyébként elnyerte a diák Oscar-t animációs kategóriában), akárcsak Jan Saska diplomamunkája, a Happy End, mely a Primanima közönségdíját is elhozta.

Szenilla nyomában előtt vetítették a Pipert (az Origo Filmklub posztjában még mindig elérhető a kisfilm), Leo Matsuda Inner Workings című rövidje pedig a decemberben mozikba kerülő Vaiana kísérőfilmje lesz.

A Feast-tel Oscart nyert Patrick Osborne a Google Spotlight számára készített Pearl című 360 fokos alkotása egyenesen a netre készült, a Borrowed Time-ot pedig egy ideig elérhetővé tették az alkotók, de azóta már lekerült a netről, vélhetően az Oscar-verseny miatt.

pear_cider_and_cigarettes.jpg

Robert Valley: Pear Cider and Cigarettes

Idén nem volt magyar esélyes, de 2018-ban már legalább egy magyar animációért izgulhatunk, ugyanis Bognár Éva Katinka Hugo Bumfeldt című MOME Anim diplomafilmje olyan díjat nyert nemrég, ami kvalifikálta a 90. Oscar-gálára.

Az alábbi tízes shortlistről öt animáció jut a döntőbe, ezek listáját 2017. január 24-én hozzák nyilvánosságra, a 89. Oscar-gála pedig 2017. február 26-án lesz.

Theodore USHEV: Blind Vaysha (2015 | 8'00" | National Film Board of Canada)

Andrew COATS & Lou HAMOU-LHADJ: Borrowed Time (2015 | 7'00" | Quorum Films)

Jan SASKA: Happy End (2015 | 5'42" | FAMU - Film and TV School of the Academy of Performing Arts in Prague)

Franck DION: The Head Vanishes (2016 | 8'30" | Papy3D Productions & National Film Board of Canada & ARTE France Cinema Department)

Leo MATSUDA: Inner Workings (2016 | 7'00" | Walt Disney Animation Studios)

Alicja JASINA: Once upon a Line (2016 | 7'06" | University of Southern California)

Tovább

Ami miatt várjuk az Anilogue-ot

anilogue_header.png

  • a Grimm-testvérek novelláját adaptáló, lenyűgöző képi világú A levágott kezű leányt nagyvásznon is láthatjuk
  • szintúgy Penny Lane hírhedt dokumentumfilmjét, az Ez őrület!-et, mely annyira abszurd, hogy el sem hisszük, hogy nem áldokumentumfilm
  • zombifilmből sosem elég, főleg ha az egy élőszereplős film animációs előzménye: Szöul, végállomás
  • Alberto Vázquez, a spanyol groteszk kortárs mesterének első egészestés animációját tűkön ülve várjuk, hiszen a Pszichonautákban Vázquez minden korábbi témája és karaktere ötvöződik (elidegenedés, nyomasztó társadalomkritika, önmagunk démonaival való megküzdés, bizarr alakok, frusztráló helyszínek, stb.), ráadásul a rövidfilmes versenyben szerepel a Decorado című rövidje is

pszichonautak_2.jpg

Alberto Vázquez: Pszichonauták - Az elveszett gyerekek

  • az amerikai függetlenfilm koronázatlan királyát melyik animációs ne imádná, Bill Plympton legújabb filmje, a Kaliforniai bosszú pedig alighogy kész lett, máris vetítik nálunk
  • az Életem Cukkiniként hazai moziforgalmazásba kerülésére még januárig kell várnunk, addig csak kétszer láthatjuk, mégpedig az Anilogue-on
  • az Animált éjen nagy dózisban kapjuk az animációkat, mindezt ráadásul hajnalig és egy kis alkohollal felturbózva
  • de a fesztivál többi rövidfilmjét (összesen közel 200 van) is felsorolhatnám indoknak, mert ezeket a legnehezebb elcsípni, vagy maximum évek múlva, úgyhogy a teljesség igénye nélkül:
    • a versenyprogramban szerepel Anete Melece Analysis Paralysis, Joanna Rytel Moms on Fire, María Álvarez és Elisa Morais Three Fitted Flies, Stéphane Aubier és Vincent Patar Grey Noise, Elli Vuorinen Sore Eyes for Infinity és Alberto Vázquez Decorado című rövidje
    • a Cartoon d’Or (az európai animációs rövidfilmek versenye) öt döntős filmjét, köztük a nyertes alkotást (Yul and the Snake) eddig nem láthattuk itthon
    • a Világpanoráma blokkjában nemcsak az Annecy-fődíjas The Head Vanishes található, hanem Rob Valley 35 perces filmje, a Pear Cider and Cigarettes, melyben saját képregényét adaptálta 
    • de olyan nemzetek rövidfilmjei is láthatóak a fesztiválon, mint az íreké, a lengyeleké (O!PLA), a cseheké (PAF), a japánoké (Anime Haiku) és a dánoké a dán filmiskolából és a viborgi animációs workshopról
    • valamint olyan fesztiválok legjobbjai, mint a Fantoche, a Fest Anca és a VAF
    • amiket persze jó pár alkotó el is kísér, akikkel beszélgetés is lesz a fesztivál ideje alatt
    • ahogy az animációs fesztiválok és iskolák képviselőivel is lesz egy-egy kerekasztal-beszélgetés
    • és persze a jelenleg legmenőbbnek számító magyar animációk is ott lesznek: a LOVE, a Superbia, A nyalintás nesze és a Balkon, de Gauder Áron indián-szériájának második részét, a Kojot és a fehérembert is vetítik

Ezért várjuk az Anilogue-ot, úgyhogy holnaptól öt napra beköltözünk az Urániába, a Puskinba és az Art+ moziba, a teljes programot itt lehet böngészni.

analysis_paralysis_3.jpg

Anete Melece: Analysis Paralysis

Animációkban nem lesz hiány néhány napig

Szerdán kezdődik több budapesti helyszínen az Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivál. Liszka Tamás alapító igazgató a program sokszínűségére a legbüszkébb: "Tizennégy év alatt eljutottunk odáig, hogy a világ minden tájáról özönlenek az animációs filmek."

"Csak a rövidfilmes versenyprogramba több mint 1300 filmet neveztek idén, és abból válogattuk ki azt a harmincat, amit a zsűri elé bocsátunk. Az egészestés filmeknél régebben annak örültünk, ha 4-5 filmet be tudtunk mutatni, most 13 új egészestés animáció került a műsorba" – mondta el az MTI-nek a fesztiváligazgató.

liszka.jpg

Orosz Anna Ida, Liszka Tamás és Piotr Kardas a tavalyi Anilogue-on (Fotó: Anilogue Facebook)

Az Anilogue szerdától vasárnapig rengeteg különleges programmal várja a közönséget. A partnerfesztiválok válogatásait is megtekinthetik a nézők: "A svájci Badenből a Fantoche fesztivál hozza el a legnagyobb sikereit, Brüsszelből a Carton d'Or jelöltjeiből kaptunk válogatást, de itt lesz egy lengyel, egy cseh és egy szlovák fesztivál képviselője, ők személyesen mutatják be, hogy fesztiváljaikon mely filmek szerepeltek a legjobban" – sorolta Liszka Tamás, majd hozzátette: "Igazán sűrű, koncentrált és majdnem teljes képet kap a néző arról, hogy mi történt ebben az évben az animációban Új-Zélandtól Kanadáig, Izlandtól Dél-Amerikáig".

A szervezéssel kapcsolatban elmondta, minden évben külön izgalom, hogy sikerül-e támogatókat találni. Minden évben kiderül, hogy nemcsak a közönség soraiban, hanem a szponzorok között is igen sok barátja van az animációs mustrának. "Idén is sokat köszönhetünk az Európai Unió médiaprogramjának, de éppúgy a Nemzeti Filmalapnak, a Nemzeti Kulturális Alapnak és a Visegrádi Alapnak. Úgy tűnik, támogatóink is fontosnak tartják és szeretik ezt a fesztivált" – emelte ki Liszka.

Pedig az Anilogue nem tartozik a legnagyobb animációs seregszemlék közé. Akadnak kéthetes, vörösszőnyeges fesztiválok, a budapesti egy közepes nagyságú fesztivál. "Ez azt jelenti, hogy programban nem szenvedünk hiányt, szívesen küldenek hozzánk filmeket a világ bármely pontjáról, rangot ad, hogy a filmek itt szerepelnek, de a fesztivál mégis elég közvetlen marad. A rendezőkkel, érkezzenek akár Koreából, Japánból, Franciaországból vagy Amerikából, egy kávé mellett a közönség is elbeszélgethet arról, hogyan készültek a filmjeik, hogy látják az animáció jövőjét. Tehát az Anilogue családias, viszont nagyon gazdag a programja, és ugyanazokat a filmeket lehet látni, mint mondjuk Annecy-ban vagy Ottawában, a világ legnagyobb animációs fesztiváljain" – foglalta össze Liszka.

cafard_2.jpg

Jan Bultheel: Cafard – Hazaút a pokolból

Az Anilogue számos versenyfilmjéhez érkeznek alkotók. Az egyik egészestés versenyfilmet, a belga Jan Bultheel Cafard – Hazaút a pokolból című munkáját nem a rendező vagy a producer, hanem a szereplőknek a hangjukat adó színészek kísérik el. "Ezt az aspektusát az animációs filmeknek eddig még nem is nagyon jártuk körül, kevés szó esett arról, hogy az animációs színészeknek miben különbözik a munkája a filmben vagy színházban szereplő színészekétől." Azokkal az alkotókkal, aki elkísérték a filmjeiket, a vetítés után is találkozhat a közönség, emellett szombat délelőtt az Urániában számos alkotó részvételével szerveznek beszélgetést.

A versenyen kívüli programban szerepel a Páncélba zárt szellem: Az új fejezet című japán cyber-thriller és Bill Plympton Kaliforniai bosszú című filmje is. "A Páncélba zárt szellemnek már egy korábbi egészestés epizódját be tudtuk mutatni pár éve. Az animének és a műfajon belül a Ghost in the Shell-nek is hatalmas a rajongótábora. Az újabb történetben egy titokzatos politikai merénylet és egy ártatlanul vádolt hős igazságkeresése az alapsztori. Ami miatt a legtöbben szeretjük ezt az univerzumot, az a japánokra annyira jellemző futurisztikus jövőkép, amelyben azonban mindig megjelenik a tradíciókhoz való kötődés, az aprólékosan kidolgozott látványvilág" – mesélte a fesztiváligazgató.

bill_plympton_revengeance.jpg

Bill Plympton: Kaliforniai bosszú

Bill Plympton visszatérő vendége a fesztiválnak, nagyon termékeny alkotó, igazi csodabogár, különlegesség az amerikai animáción belül is, mert nem hagyatkozik az amerikai stúdiórendszerre, hanem külön úton jár, ahogy Liszka Tamás jellemezte. Plympton animációs látványvilágának és sajátos stílusának világszerte vannak rajongói. A Kaliforniai bosszú különlegessége, hogy a rendező ezúttal a Kickstarteren, közösségi finanszírozással gyűjtötte össze a költségvetést.

Az 14. Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivált november 23. és 27. között az Uránia Nemzeti Filmszínházban, a Puskin és az Art+ mozikban rendezik meg. A részletes műsor az Anilogue honlapján olvasható.

Szerdától animációk költöznek Budapest belvárosába

November 23-27. között az Uránia Nemzeti Filmszínházban, a Puskin moziban, az Art+ moziban és a Szlovák Intézetben futnak majd a világ legfrissebb és legizgalmasabb rajzfilmjei a 14. Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon. Idén az Anilogue öt napja alatt 13 vadonatúj egészestés animációt és közel 200 rövidfilmet mutatnak majd be. Néhány filmet ingyenesen nézhetnek majd meg az animáció szerelmesei.  A fesztivál idei kínálatában különösen sok magyar alkotás is szerepel, többek között Gauder Áron Kojot és a fehérember, valamint Bucsi Réka LOVE című alkotását is láthatja a közönség. Immár nyilvános a teljes program, jegyek mától elővételben már válthatóak.

November 23-án, szerdán 19 órakor a japán Ghibli Stúdió első európai koprodukcióban készített rajzfilmje, az Oscar-díjas francia Michaël Dudok de Wit A vörös teknős című műve nyitja meg a 14. Anilogue-ot. A fesztiválon idén 13 egész estés animáció látható majd, melyek közül hat verseng a fesztivál fődíjáért.

psiconautas_1.jpg

Alberto Vázquez & Pedro Rivero: Pszichonauták – Az elveszett gyerekek

Versenyben láthatjuk majd az alábbi hat filmet. A belga Jan Bultheel Cafard – Hazaút a pokolból című alkotása egy első világháborús, valós eseményeken alapuló történetet vitt vászonra. A 2013-as Festmény című filmjéről ismert Jean-Francois Laguionie legújabb animációja a Louise a parton, melyben egy idős asszony Robinson Crusoe-ként él télen a tengerparton. A francia Sébastien Laudenbach első egészestés animációja, A levágott kezű leány a Grimm-testvérek azonos című meséjének adaptációja. A filmet idén az Annecy-i Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon különdíjjal jutalmazták. A spanyol Alberto Vázquez és Pedro Rivero szürreális, antiutópisztikus fantazijában, a Pszichonauták – Az elveszett gyerekek című filmben egy ökológiailag elpusztított szigetről próbálnak kijutni az apja halála miatt haraggal teli Birdboy és a kalandvágyó Dinky. Új-Zélandon április 25-e nemzeti ünnep. 1915-ben ezen a napon történt a törökországi Gallipoli-félsziget elleni szárazföldi támadás, ahol több ezer fiatal férfit és nőt mészároltak le. A kanadai Leanne Pooly Április 25. című animációs dokumentumfilmje ezt az eseményt idézi fel. Végül a Disznók királya rendezője, Yeon Sang-ho animációs zombifilmje, a Szöul, végállomás is versenyez. A film egy sötét és brutális emberiséget mutat be, ahol a közöny, a gonoszság és a kicsinyesség hajtja a szereplőket.

nuts_1.jpg

Penny Lane: Ez őrület!

Versenyen kívül vetítik Penny Lane animációs dokumentumfilmjét, az Ez őrület! című művét, mely egy ellentmondásos, eszelős zsenit mutat be, akinek élete oly abszurd, hogy a néző nehezen hiszi, hogy nem áldokumentumfilmet lát. A XX. század elején élt Brinkley története többek közt olyan izgalmas eseményekből rajzolódik ki, mint kecskeherék beültetése impotens férfiaknak. A film az idei Sundance Filmfesztivál zsűrijének elismerését is kivívta. A humoros, dialógus nélküli cseh bábanimációt, a Kétbalkezeseket leginkább a gyerekek fogják élvezni, a felnőtteknek pedig valószínűleg a Mekk Elek jut majd az eszükbe. A film főhősei lehetetlen balszerencsék muris sorozatát élik meg. A japán Kazuya Nomura és Kazuchika Kise Páncélba zárt szellem: Az új fejezet című cyber-thrillerében a negyedik világháborút követően egyre nagyobb veszélyt jelent a kiberterrorizmus. Claude Barras svájci rendező Életem Cukkiniként című szívszorító művében egy kisfiú alkoholista anyja halála után intézetbe kerül. Bill Plympton vadonatúj filmjében, a Kaliforniai bosszúban Rod Rosse, a kisstílű fejvadász a Halálarc névre hallgató, birkózóból lett szenátortól kap megbízást. Végül Ann Marie Fleming műve, a Window Horses – Rosie Ming lírai utazása Perzsiába arra tanít, hogy a költészet segítségével áthidalhatjuk a kultúrák közti szakadékot és empátiát tanulhatunk.

kopasz_milan_beyond.png

Kopasz Milán: Beyond

A rövidfilmek versenyében 30 animáció vesz részt, 17 országból, melyeket 1300 nevezett kisfilm közül választottak ki. Ebben a szekcióban számos magyar alkotás is szerepel: Gauder Áron Kojot és a fehérember, Bucsi Réka LOVE című munkái mellett Tóth Luca Superbia, Dávid Dell'Edera Balkon és Nadja Andrasev A nyalintás nesze. Versenyen kívül Vácz Péter James - Dear John, Kopasz Milán Beyond, Bertóti Attila Mese és Bárczy Örs Hey Deer! című műveit láthat majd a közönség.

A fesztivál egyik színfoltja november 26-án 18 órakor az Urániban a Világpanoráma válogatás, melyben több, Oscar-gyanús filmet láthatunk, valamint 20 órakor az Animált Éj, melyben 300 percnyi lenyűgöző és egyben rettenetesen félelmetes animáció pereg majd. Az Anilogue nemzetközi vendégei számos animációs műhellyel és előadással készülnek, néhány filmet pedig ingyenesen nézhetnek majd meg az animáció szerelmesei. A legfiatalabb fesztiválozók november 27-én, vasárnap 10.30-kor az Urániában a Rutkai Bori Banda animációt és zenét ötvöző Pizsamátor koncertjén vehetnek részt.

Jegyek elővételben már vásárolhatóak teljes áron az Urániában és a Puskinban 1400 Ft-ért, az Art+ Cinemában 1100 Ft-ért, kedvezményesen az Urániában és a Puskinban 1100 Ft, az Art+Cinemában pedig 900 Ft-ért. A fesztivál teljes programja a honlapon található: www.anilogue.com.

süti beállítások módosítása