Írások animációs filmekről, hosszra, formára és nemzetiségre való tekintet nélkül

Dot & Line

Dot & Line

Júniustól új ügyvezetője lesz a Kecskemétfilmnek

2024. május 31. - dotandline

Június 1-jével új ügyvezetője lesz a Kecskemétfilm Kft.-nek. Mikulás Ferenc 53 év után adja át az igazgatói feladatokat Bán János írónak, az M5 korábbi csatornaigazgatójának, a Kecskeméti Médiacentrum előző főszerkesztőjének.

A Hírös.hu-nak Mikulás Ferenc elmondta, hogy ugyan fizikailag és szellemileg most sem érzi, hogy abba kellene hagynia a Kecskemétfilm vezetését, viszont a sima átmenethez időben kell átadni az ügyvezetői feladatokat. Mikulás június 1-jétől Bán Jánost kérte fel erre a posztra. Az utóddal kapcsolatban a MOME leköszönő rektora, Fülöp József neve is felmerült, de ahhoz, hogy sikeresen menedzseljék a feladatokat, ott helyben, Kecskeméten kell lenni. 

Mikulás méltatja Bán János eddigi munkásságát, ám neki van egy kevésbé szép emléke is megismerkedésükről: "Számomra az első találkozás Ferivel nem bizonyult olyan örömtelinek, én ugyanis annak idején jelentkeztem ide rajzolónak." – kezdi Bán. "Az volt az álmom, hogy képregényrajzoló legyek, és elhoztam ide a „fantasztikus” műveimet, azt hittem, önmagukért beszélnek majd. Feri azonban közölte velem, hogy nagyon jók, de nem eléggé. A rajzolói karrierem ezen a ponton véget ért, és el is döntöttem, hogy akkor inkább írni fogok. Úgyhogy közvetett módon nagyon sokat köszönhetek annak a találkozásnak."

ban_janos_mikulas_ferenc.jpg

Bán János és Mikulás Ferenc (Fotó: Hiros.hu)

"Visszatekintve a kezdetekre nagyjából azt képzeltem el a főtéren állva, mint ami megvalósult." – idézte fel Mikulás. "Úgy gondoltam, hogy kicsit gyorsabban történik majd mindez, de ez nem rajtam, inkább a társadalmi viszonyokon múlott. Ügyvezetőként csak az lett volna a dolgom, hogy nyereséget hozzak a tulajdonosoknak. Ezzel szemben nem csak külföldi bérmunkát és koprodukciókat készítettünk, hogy fenntartsuk a céget, hanem felvállaltuk a nemzeti animáció- és filmgyártás ügyét. Azoknak az értékeknek a megőrzését, amelyekbe beleszülettünk."

Arra a kérdésre, hogy mire a legbüszkébb a több mint öt évtizedből, legelőször a munkatársait említi. "Egyetemi, főiskolai végzettség nélküli fiatalokat vettem fel, közülük pedig tíz kollégánk elnyerte a Balázs-Béla-díjat. Örömteli érzés, hogy munkatársaim elfogadták javaslataimat, ezáltal egy kicsit a stúdió arculatát is sikerült meghatároznom."

Nem kell teljesen elbúcsúznunk Mikulás Ferenctől, a  Kecskeméti Animációs Filmfesztivál igazgatói posztjában továbbra is ő van, emellett az Animáció Házának ügyeit is viszi tovább, és persze a Kecskemétfilm stúdiójában is segíti az átállást. A Hírös.hu teljes interjúja Mikulás Ferenccel és Bán Jánossal itt olvasható.

süti beállítások módosítása