Írások animációs filmekről, hosszra, formára és nemzetiségre való tekintet nélkül

Dot & Line

Dot & Line

Ritmikus sportgimnasztikával a hatalommal való visszaélésről – Tőkés Anna: The Last Drop

2021. június 24. - dotandline

Idén online tartották a kéthetesre bővült CEE Animációs Fórumot, melyen hat magyar projekt mutatkozott be. Baka Adrienn a Primanima gyakornokaként vett részt a fórumon, és az alkotókat kérdezte a filmterveikről.

Tőkés Anna The Last Drop című MOME Anim mesterszakos diplomafilmterve a Rising Stars, vagyis az ifjú tehetségek versenyébe került, a kategória zsűrije pedig különdíjjal jutalmazta. A kisfilmben bepillanthatunk a ritmikus sportgimnasztikázó csapatok működésébe. A versenyt nézve összhangot látunk a szőnyegen, ahol mindenki könnyed mozdulatokkal hajtja végre gyakorlatát a csillogó-villogó dresszében. A tökéletesség látszata mögött azonban tinédzser lányok állnak, akikben a stressz felerősíti a bennük rejlő bizonytalanságokat. Az elnyomott feszültség felszínre tör és hibákhoz vezet. Katának, a kéziszer válogatott tagjának rá kell jönnie, hogy hol kezdődik ő és hol ér véget a csapat ahhoz, hogy megtalálja a saját helyét. Annát kérdeztük a projektről.

Hogyan készültél az online pitchre?

Ez volt az első pitchfórumom, így nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy kaptunk segítséget a szervezőktől. Tartottak egy online előadást a pitchelésről, két mentor pedig a vázlatos pitch videóinkra adott visszajelzéseket.

Ezeket az online alkalmakat követően mentünk ki forgatni a Csepel SC tornacsarnokába. Az élőfilmes képekhez kértem segítséget egy operatőr barátomtól, Polhodzik Ádámtól. Neki köszönhetőek a gyönyörű felvételek. Egy forgatókönyvvel, és a korábbi videóvázlatokkal érkeztünk. Igyekeztünk olyan beállításokat találni, amik kihasználják a terem adottságait, és a bemutatott film hangulatához is passzolnak. Ezt az anyagot vágtam meg, és egészítettem ki a film látványterveivel és stillekkel, storyboard vázlatokkal és karakter lapokkal. 

tokes_anna_x_the_last_drop_2.jpg

Tőkés Anna: The Last Drop

Mennyivel volt nehezebb vagy könnyebb egy élő pitchnél?

Élő pitch-hez képest az a legnagyobb különbség, hogy itt addig rögzíthettük újra a snitteket, amíg úgy nem éreztem, hogy legalább egy elfogadhatót, vagy vághatót sikerült rögzíteni. Eléggé izgultam a kamera előtt, mégis könnyebbségnek érzem, hogy nem sokkolt az az adrenalinnal teli lámpaláz, ami egy emberekkel teli teremben lett volna. Azonban így nem is kaptuk meg azt az élményt, amit a közönség visszajelzései jelentettek volna. Örülök, hogy kipróbálhattam magam ilyen helyzetben, és remélem lesz lehetőségem élőben is tapasztalatot szerezni majd! (Anna azóta a Friss Hús pitchfórumán élőben is bemutathatta projektjét, amit a pitch zsűri különdíjjal jutalmazott – a szerk.)

Milyen elvárásaid voltak magaddal és a fórummal szemben?

Azért jelentkeztem, hogy tapasztalatot és élményt szerezhessek. Szerettem volna úgy bemutatkozni, hogy megjegyezzék a projektet, és felkeltsem vele az érdeklődést a készülő film iránt. Nagyon örülök a sok építő jellegű kritikának, amit a zsűritől és a személyes meetingeken kaptam. Úgy érzem sikeresen helyt álltam és sokat tanultam.

tokes_anna_x_cee_anim.png

Tőkés Anna a CEE Animációs Fórum pitchvideójában

Miért fontos számodra a filmed témája?

A filmem egy sportcsapaton keresztül szól az edzőjükkel és az egymással való kapcsolatukról, és annak hatásairól. A főszereplő lány történetével szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy mennyire fontos a mentális egészség és a támogató közeg.

12 évig ritmikus gimnasztikáztam, amiből két évig voltam a magyar válogatott tagja. Egyrészt a mai napig nagyon szeretem ezt a sportágat. Ez egy olyan, számomra biztonságos közeg, amit biztosan hitelesen tudok ábrázolni. Másrészt szeretném, ha elindulhatna egy párbeszéd a hatalommal való visszaélésről, az összetartás fontosságáról és az egyén támogatásáról.

Honnan kapod a legjobb ötleteket?

A forgatókönyvön Kreif Zsuzsannával, a témavezető tanárommal dolgoztunk a legtöbbet. Dramaturgként Ruttkay Zsófit kértem meg, hogy csatlakozzon a projektbe. Sokat ötletelünk, variációkat nézünk, hogyan lehetne a legjobban kifejezni a mondanivalót.

tokes_anna_x_the_last_drop_2_1.jpg

Tőkés Anna: The Last Drop

Hogyan jellemeznéd a film látványvilágát?

Realista, mégis stilizált. A fórumon bemutatott látvány még fejlesztés alatt áll. Szeretném, ha a lányok úgy tudnának vékonyak és izmosak lenni, hogy animálhatóak maradjanak. Emellett szeretném, ha könnyen meg lehetne őket különböztetni edzésen és az utazás során, viszont a versenyen egységesen, egy csapatként tudnának megjelenni.

Kikkel fogod megvalósítani?

Egyik leglelkesebb, és legbiztosabb csapattagom, aki az "emotinal support" kiírás alatt már most egész biztos meg fog jelenni a stáblistán, az Szakály Réka Anna (a Reduction című film rendezője). Vele már vérrel aláírt szóbeli megegyezésünk van arról, hogy a gyártásvezetőm lesz.

Mellette van egy álomcsapat a fejemben, akikkel korábbi projekteken már dolgoztam együtt, és nemcsak szakmailag, hanem emberileg is szeretem őket, felnézek rájuk. Remélem lesz idejük és kedvük beszállni, de egyelőre nem szeretnék senkit nyomás alá helyezni azzal, hogy megnevezzem őket nyilvánosan.

Baka Adrienn

süti beállítások módosítása