Írások animációs filmekről, hosszra, formára és nemzetiségre való tekintet nélkül

Dot & Line

Dot & Line

Bucsi Réka Netflix animáción dolgozik

2021. április 07. - Herczeg Zsófi

Megjelent az áprilisi Filmvilág, amiben egy négy oldalas interjú olvasható Bucsi Rékával többek közt a tavalyi évéről, az egész estés filmtervéről és a jelenlegi munkájáról, a The Witch Boy látványtervezéséről. 

Idén januárban jelentette be a Netflix, hogy új animációs filmen dolgoznak: Minkyu Lee rendezésében készül a The Witch Boy című musical, mely Molly Knox Ostertag azonos című képregénysorozatára épül. A képregények annyira sikeresek voltak Amerikában, hogy a New York Times bestseller listájára is rákerültek. A film forgatókönyvét Maria Melnik (American Gods, Escape Room) írja, a zenét pedig a Los Angeles-i Haim együttes szerzi.

Minkyu Lee nagyon menőnek számít Amerikában, dolgozott animátorként A hercegnő és a békán és a 2011-es Micimackón, a Jégvarázs, a Rontó Ralph és a Hős6os látványán és karakterein, valamint a Netflix Lunaria – Kaland a Holdon (Over the Moon) című animációjának story boardjain. Adam and Dog című animációs kisfilmjével Oscar-díjra jelöltek 2013-ban.

A Filmvilág interjújából kiderül, hogy a képregény "inkább csak inspirálja a filmet, nagyon szabad feldolgozás lesz, sok aktualitással, például megjelenik a queer téma, vagy a fiatalok önkeresése." A The Witch Boy szinopszisa szerint a történet egy olyan titkos varázsvilágban játszódik, ahol a lányok boszorkányoknak, a fiúk pedig alakváltónak születnek. A közösség tagja Aster, aki fiúként meglepődve fedezi fel egyre növekvő boszorkányerejét. Amikor egy hatalmas, titokzatos veszély kezdi fenyegetni ezt a varázsvilágot, Aster útnak indul, hogy rájöjjön kicsoda, és honnan van az ereje.

the_witch_boy.jpg

The Witch Boy (Forrás: Netflix)

Bucsi Réka azt is elmondta, hogyan találta meg az amerikai stúdió: "A filmjeim és az Instagramra feltöltött minianimációim miatt kerestek meg, utóbbiak inspirálták a rendezőt, azok alapján kértek fel, hogy ezek a loopok olyanok, mintha valaki varázsolna. A filmnek egy részében boszorkányok szerepelnek, és nekem az ő varázsolásuk vizuális stílusának megtervezése a feladatom. Nagyon konkrét tervet kell kitalálnom, de nagyon jó feladat, mert teljesen absztrakt, nagyon stilizált és elemelkedett. Emiatt nekem is nagyon rá kell éreznem, hogyan pitcheljem az ötletemet, mert sokszor azt érzem, hogy le is kéne animálnom ahhoz, hogy érthető legyen. De a rendező, Minkyu Lee [...] kitűnő animátor, nagyon elismert a szakmában. Érti, hogy mit akarok. Nagyon jó, hogy animációs, mert sokszor van, hogy nem animációfilmes rendez, és akkor elég problematikus tud lenni a kommunikáció."

Az egész forgatókönyvet Réka sem ismeri, csak a varázsszekvenciát. Másfél hónapig dolgozik a Netflixnél látványtervezőként és ha jól tudnak együttműködni és mindketten szeretnék folytatni, akkor tovább is ott lesz. Ezt egy dolog húzhatja csak keresztül, ha támogatást kap Réka első egész estés filmterve, a The Great Silence. A Földön játszódó sci-firől egyelőre nem mondott sokat a rendező, de annyit megtudtunk, hogy a cselekmény hét napot ölel fel, két ember lesz a főszereplő, és "a csendről és a kommunikációról szól." A filmet a brazil születésű, de évek óta Amerikában dolgozó Bernardo Brittóval írja, aki a Sundance-nyertes Yearbook és a Hudson Geese rendezője, sorozatokat ír az HBO-nak és a Netflixnek. A teljes interjút az áprilisi Filmvilágban lehet olvasni.

Forrás: Filmvilág, Cartoon Brew

süti beállítások módosítása