Október 10-én az Akvárium Klubban rendezik meg a negyedik Magyar Klipszemlét, ahol újságírókból, filmesekből és zenei szakemberekből álló független zsűri értékeli a magyarországi zenei videó-termést.
2015-ben egy csapat fiatal megszervezett egy hiánypótló eseményt, az első Magyar Klipszemlét, a magyar vonatkozású zenei videók első hazai versenyét a Toldi moziban. A cél az volt, hogy a tucatszámra készülő videoklipek ne süllyedjenek el az éter zugaiban, hanem kapjanak kellő figyelmet a média, a szakma és a rajongókon kívüli közönség számára is egy független rendezvény során, ahol nagyvásznon lehet ezeket az eredetileg televíziós, illetve internetes vetítésre szánt videókat megtekinteni.
A negyedik Klipszemle október 10-én négy helyszínen várja az érdeklődőket: a NagyHallban láthatók a versenyprogramok és itt tartják a díjátadót, a KisHallban az OFF_Szemle, vagyis a Klipszemle versenyen kívüli alkotásai, tematikus vetítések és műfajfeszegetés várható. A VOLT Lokálban mindeközben Klipszemle_Backstage lesz, ahol szakmai kerekasztal-beszélgetéseket hallgatva lehet többet megtudni a product placementtől, a pályáztatáson át, az ideális online premierig. A díjátadót követően hajnalig lehet bulizni az Absolut_Afteren. A negyedik helyszín az Akvárium teraszán lévő Petőfi Pódium lesz, ahol a korábbi shortlistesek és nyertesek közül lépnek majd fel páran akusztikus formációval.
James - Dear John (r: Vácz Péter)
Klipekkel szeptember 15-ig lehet jelentkezni a Klipszemle honlapján. A beérkezett műveket egy újságírókból, filmesekből, zenei szakemberekből álló zsűri először 120-150 klipre szűkíti, majd a látottak alapján kategóriákat alkotnak. A tizenöt kategória győzteséről a zsűri mellett a közönség is szavazhat online szeptember 16. és 25. között.
A zsűri tagjai Cseh Renátó látványtervező, Éder Krisztián fotográfus, Fodor Máriusz zenész, Galler András Indián rendező és kaszkadőr, Inkei Bence újságíró, Kovács Eszter rendező-art direktor, Köbli Norbert forgatókönyvíró, László G. Gerzson zenei és programigazgató, Pálfi György filmrendező, Péterfy Bori énekes-színész, Virág Anikó stylist, divatszerkesztő és Miki357 fotós és kliprendező.
A fődíj egy másfélmillió forint értékű eszköz- és erőforrás-támogatás, a szervezők különdíja egy egynapos stúdió- és eszközhasználat. Az NKA Hangfoglaló Program különdíja a legjobb magyar nyelvű produkciónak egy 400 ezer forint értékű támogatás, szintén különdíj egy fellépési lehetőség a következő CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztiválon. A díjak között szerepel még 150 ezer forint értékű vodka, a Recorder magazin különdíja pedig egy exkluzív anyag az újságban.
Fran Palermo: Demons on the Beach (r: Piros Animation)
Az első Magyar Klipszemlén az animációs kategória díját nyerte a Wellhello Apuveddmeg című klipje, melyet Bogdán Balázs szabadúszó grafikus és animációs rendező készített a videojátékok 8 bites stílusában, a közönség pedig Pál Balázs Ranbo 13 című, a rendszerváltásról szóló képregény-paródiáját szavazta a legjobbnak, melyet a Neo együttesnek rendezett 1999-ben. 2016-ban a Drastik Putto Mohaember című klipjét választotta a zsűri a legjobb animációnak, melyet Máté András volt MOME Anim hallgató készített és amelynek premierjére mi is válogattunk egy trash animációs vetítést. 2017-ben elmaradt a szemle, viszont 2018-ban visszatértek, a harmadik Magyar Klipszemlén Vácz Péter bábanimációs technikájú klipjét, a Dear John nyerte a legjobb animációs klip díját, mely a második klip volt, amelyet Vácz Peti az angol James nevű együttesnek készített.
Az elmúlt évben többek közt olyan magyar animációs videóklipeket láttunk, mint a Fran Palermo Demons on the Beach (készítette: Piros Animation), az Indigó Northern Song (rendezte: Ászity Boglárka), a Minimyst Mainland és a Follow the Flow Fedezékbe című klipjei (mindkettő Turai Balázs és Kreif Zsuzsanna rendezésében), vagy a Koi Charge Ikarus című videója (rendező: Bogyó Péter, Edőcs Zsófia). Reméljük őket is láthatjuk a 4. Magyar Klipszemlén sok más friss magyar animációs klippel együtt!
Forrás: Filmtett