Szeptember 17-18-án tartották az első Magyar Klipszemlét, a magyar vonatkozású zenei videók első hazai versenyét a Toldi moziban. A cél az volt, hogy a tucatszámra készülő videoklipek ne süllyedjenek el az éter zugaiban, hanem kapjanak kellő figyelmet a média, a szakma és a rajongókon kívüli közönség számára is egy független rendezvény során, ahol nagyvásznon lehet ezeket az eredetileg televíziós, illetve internetes vetítésre szánt videókat megtekinteni.
Az első Klipszemle az elmúlt öt év videóira koncentrált, de volt egy 2010 előtti alkotásokat versenyeztető kategória is, melynek győzteséről a közönség döntött egy online szavazás során.
A szeptember 3-ig beérkezett 872 alkotásból a korábban tervezett 100 helyett 165 videoklip került be a versenyprogramba, amiket csütörtökön lehetett megnézni több blokkban, abc sorrendben kora délutántól egészen éjfélig. Kategóriánként 5-5 videó jutott tovább, ezeket pénteken vetítették és végül ebből az 50 klipből kerültek ki a győztesek. Az öttagú zsűrit Ács Dani, Dobos Tamás, Izil, Libor Anita és Vágvölgyi B. András alkotta.
A legjobb koncepció, rendezés, zene, vágás, operatőr, látvány, trash, nobudget és jelmez mellett volt animációs kategória is, de nem csak ebben a szekcióban láthatott animációt a közönség, hanem például a látvány (Bin Jip: Enter, NOÉMO: Bal-jobb), a zene (Szabó Balázs Bandája: Hétköznapi) és a koncepció (BOGGIE: Nouveau Parfum) blokkokban is.
Csütörtök este az animációs szekció ötös döntősei közé jutott Lőrincz Áron 2013-as MOME diplomamunkájaként készült Hajsza című alkotása, melyet Bankos számához álmodott.
Az ötösben volt Gazsi Rap Show Jónak lenni sokkal jobb, mint rossznak című, paint-stílusban készült trash animációja is, melyet a tanár-képzőművész-rapper Szőke Gáspár kreált (a munkáiról itt lehet többet olvasni).
Az ötös shortlistbe jutott a BKF-es Simon Balázs fesztiválokat megjárt RE című animációja, ami Nils Frahm azonos című számához készült, kezdetben fanmade, majd hivatalossá vált videoklip. A klip egyébként a Montreal Music Video Awards legjobb animációjáért és a feltörekvő tehetségért járó díjait is elnyerte.
A lehetséges nyertesek közé került az Irie Maffia Badest című számához készült animáció, melyen az Umbrella Kickass Factory csapata dolgozott, Mendrei Miklóssal az élen, aki az Umbrella kreatív stúdió animációs műhelyének egyik rendezője. Mendrei 2008-ban végzett a MOME-n az Egyedül című animációjával, és a "motion graphics és a klasszikus animáció társításának a megszállottja". A klipben a kedvenc B-kategóriás horrorfilmjeiből szedett össze filmes utalásokat, és ugyan a klip egy alkalmazott műfaj, mégis inkább művészeti projektként tekint az elkészült videóra, mintsem kereskedelmi termékre.
... és a nyertes:
A döntőbe jutott animációs videók közül a Wellhello Apu vedd meg című klipje nyerte a kategória díját, ami az idei KAFF alkalmazott versenyblokkjában is szerepelt. A videót Bogdán Balázs, szabadúszó grafikus és animációs rendező készítette a videojátékok 8 bites stílusában.
Ezen kívül még egy animáció kapott díjat, méghozzá a közönségszavazatok alapján. A 2010 előtt készült zenei videókat (vagyis élőszereplős és animációs klipeket egyaránt) online versenyeztették, a közönség pedig a Neo Ranbo 13 című klipjét találta a legjobbnak, ami az egyetlen, teljes egészében animációs technikával készült videó volt. A klipet Pál Balázs készítette 1999-ben, ez a rendszerváltásról szóló képregény-paródia tette őt ismertté, azóta pedig nem állt meg, legutóbb például a Dargay Attila-pályázaton kapott támogatást az Ezüst-patak című sorozatára. A zenei videók és a rajzfilm kapcsolatáról itt mesél, róla pedig itt lehet többet olvasni.