Írások animációs filmekről, hosszra, formára és nemzetiségre való tekintet nélkül

Dot & Line

Dot & Line

KAFF szignálfilmek // BKF

2015. június 12. - dotandline

Az idei Kecskeméti Animációs Filmfesztiválon első alkalommal kerülnek a hivatalos vetítési programba a BKF animációs műhelyében készült szignálfilmek. A lehetőséget Mikulás Ferenc fesztiváligazgató nyitotta meg a főiskola animációs hallgatói számára, s a Mozgóképművész Mester szak Animáció specializációs hallgatói éltek vele. A feladatot Csáki László és Ulrich Gábor mestertanárok vezették.

Különleges szempontok nem merültek fel a tervezőmunka során, a cél az egyediség, a személyes elképzelések szabad megvalósítása volt az ismert kötelmek (adott hossz, emblémahasználat, érthető információátadás) figyelembe vételével. A művek belső zsűrizését a szak tanárai végezték, az általuk javasolt filmek kerültek Kecskemétre, ezek kerültek a fesztivál YouTube csatornájára. A programok közti vetítésre Kolop Anita, Rödönyi Csilla és Szántó Zsanett munkáját választotta ki a fesztivál vezetősége.

A BKF-en 2011 óta folyik főiskolai szintű animációs tervezőképzés, az első BA-diplomás évfolyam tavaly végzett. 2012 óta a Mozgóképművész Mester szak specializációjaként egyetemi szintű animációs képzésre is mód van, s a következő tanévben elindul az önálló Animáció Mester szak.

Szász Lilla:

"Egy hangulatos, egyszerre retró és időszerű atmoszférát szerettem volna teremteni, így ötlött fel bennem a kávézó fogalma. A háromszögeket mindenképpen ott akartam tudni valamilyen formában, de szerettem a kötetlen témát, amelyet fél percben kell kibontani és lezárni. A spot félig rotoszkóp eljárással készült számítógépen. A szemszög mi magunk vagyunk, mintha tényleg ott ülnénk és kávéznánk."

Szántó Zsanett:

"Az inspiráció legfőképpen a '85-ös KAFF plakátból, meg egy korábbi, tartalmilag és technikailag is elég hasonló kísérletemből jött. Ez is ugyanúgy egy vektor alapú, de szabad kézzel rajzolt, morfózisokból álló animáció."

Barkóczi Noémi:

"Engem a kacsintós retró képeslapok inspiráltak: nagyon megtetszett a lentikuláris nyomtatás, amivel ezek készülnek, de mivel sajnos nagyon drága ez a technológia, így végül házilag, papírból, hajtogatással készítettem el az animációt."

https://www.behance.net/noemibarkoczi

Albrecht Anett:

"A KAFF logóból kiindulva háromszögekre egyszerűsített halakat gondoltam ki, víz alatti hangulattal megjelenítve, számítógépes papírkivágásos technikával elkészítve. A célom az volt, hogy a halak egy alakzattá formálódva adják ki a végleges logót. Annak érdekében, hogy szépen illeszkedjen a stáblista is az egészhez, buborékokkal úsznak fel az információk a képen. A hangi részét különböző általam felvett hangokból manipuláltam alá számítógép segítségével."

http://anettalbrecht.wix.com/anettalbrecht

Verhóczki Ádám:

"Szpotfilmemhez az animáció természete adta az inspirációt. Megdöbbentő számomra, hogy mennyire sokoldalú ez a műfaj. Gyakorlatilag nincsen lehetetlen, szerettem erre rácsodálkozni a szpot készítése közben. Az animáció hagyományos technikával készült: papír, ceruza, átvilágító asztal, majd digitalizálva, számítógéppel készítettem el a képkockákat. Szerettem volna minél több technikát imitálni pl.: papírkivágásos, festmény vagy tárgy animáció."

https://www.behance.net/va42

Rödönyi Csilla:

"A szignálfilmem mozgatórugója a kép és hang kapcsolatával való kísérletezés. Kíváncsi voltam, hogyan lehet ezt a két dolgot közös nevezőre hozni. A szpot folyamán mindig az újonnan felbukkanó hangok sodorják előrébb a történéseket a következő képkivágásig. Az animáció papíron, kézzel készült, amelyet később számítógéppel színeztem ki, majd a megrajzolt mozgóképhez elkészítettem a zörejkészletet és a kettőt egymáshoz igazítva született meg ez a végeredmény."

Csilla munkáit itt lehet megnézni.

Kolop Anita:

"A spotfilmen keresztül azt folyamatot próbáltam demonstrálni, ahogy általában a figuráimat megtervezem. Először egy jellegzetes formájú vagy irányú vonalból indulok ki, és utána töltöm meg élettel és részletekkel. Kedvelem az egyszerű formákat, mert szinte a végtelenségig variálhatók és élvezetessé teszik a tervezés folyamatát. A spotfilm esetében már korábban megrajzolt figurákat vettem alapul, melyeket már régóta szerettem volna valamilyen formában mozgásba hozni."

https://vimeo.com/anitakolop

süti beállítások módosítása