Írások animációs filmekről, hosszra, formára és nemzetiségre való tekintet nélkül

Dot & Line

Dot & Line

Dél-amerikai dzsungelt alkotott Vácz Péter és csapata egy reklámfilmhez

2020. november 25. - Herczeg Zsófi

Vácz Péter, a Nyuszi és Őz rendezője, az élőfilmes Hartung Attilával (FOMO – Megosztod, és uralkodsz) készített kevert technikájú reklámot egy dél-amerikai ihletésű prémium kávémárkának, a Mantarónak.

A projekt úgy indult, hogy Magyarország egyetlen kávé forgalmazójaként a Mocca Negra Zrt. egy új, dél-amerikai ihletésű prémium kávémárkát tervezett bevezetni a hazai piacra, melynek bevezető kampányában a termékcsalád egzotikus jellegét és ízvilágát kreatív, innovatív módon szerették volna bemutatni. A Mantaró reklámjához készült werkvideóból kiderül, hogy ehhez a stop motion animációt találta a legalkalmasabbnak a megrendelő és a FILMTEAM gyártócég is.

Így jött képbe Vácz Péter, aki a 2013-as Nyuszi és Őz című MOME Anim diplomamunkája óta két csodaszép stop motion klipet készített többedmagával az angol James zenekarnak. A 45 másodperces Mantaro kampányfilmnek kb. a fele animáció, a másik fele (a történet eleje és vége) pedig élőszereplős, amit a tavaly bemutatott FOMO – Megosztod, és uralkodsz alkotócsapata (rendező, producer, operatőr, vágó, zeneszerző) készített, élén Hartung Attila rendezővel.

Az animációs szekvencia is csapatmunka volt: Vácz Péter mellett közreműködött benne többek közt a szintén stop motion oldalról érkezett Papp Kása Károly, Kopasz Milán és Bertóti Attila is – valamint Huszár Dániel, akivel Peti először dolgozott együtt, és aki a hazai bábanimáció egyik kiemelkedő kortárs alakja és több stop motion reklám is fűződik a nevéhez (kedvencünk a karácsonyi Mastercardos). A 20 másodperces animációs jelenet előkészítése (storyboard, animatik, karaktertervek, stb.) egy intenzív hónap volt, majd bő egy hónapig gyártotta a 10 főből álló csapat.

mantaro_still_1.jpg

Részlet a Mantaro kampányfilmjéből

A werkvideóban a stop motion rész elkészítéséről többet is megtudunk: "Ez a technika elég komplex, összművészeti alkotás: szobrászkodni és festeni is kell benne. Mindenhol a valóság egy miniatűr, lekicsinyített verzióját próbáljuk visszaadni. [...] Ezek a bábok úgy vannak elkészítve, hogy képkockáról képkockára lehet pozicionálni a végtagjaikat, így jön létre a mozgás illúziója." A rendező nekünk azt is elmondta, hogy ebben a projektben alkalmazta először a tűnemezeléses technikát, ami "új, izgalmas lehetőségeket rejt magában, mert elég valósághű tud lenni, de mégsem annyira drága és körülményes folyamat, mint például a Kutyák szigetében használt szőrszálak ültetése" – mondta róla az alkotó. 

Werkfotók a bábanimációs rész forgatásáról (Forrás: Vácz Péter)

A reklámfilm hangsávját is olyanok készítették, akik nem először dolgoztak animáción: a zenét Konsiczky Dávid (A körömágyszaggató, GorgonNeeds) szerezte, a hangdizájnért pedig Lukács Péter Benjámin (LOVE, Symphony no. 42, Lidérc úr) felelt.

A megrendelői oldal előre gondolkodása (megjelenés előtt 4 hónappal jött a megbízás), valamint bátorsága és bizalma tette lehetővé az animációhoz szükséges időintervallumot és alkotói szabadságot. Plusz érdekesség, hogy a kampány reklámügynökség bevonása nélkül készült.

ÉLŐSZEREPLŐS RÉSZ

Produkciós cég: Filmteam
Producer: Iványi Petra, Major István
Rendező: Hartung Attila
Operatőr: M. Deák Kristóf
Vágó: Duszka Péter Gábor
Zeneszerző: Konsinczky Dávid
Hangdizájn: Lukács Péter Benjamin
Animáció operatőr: Kovács Tamás Sándor
Colorist: Tőtszegi Szilárd
Felvételvezető: Surányi Dávid

BÁBANIMÁCIÓS RÉSZ

Rendező: Vácz Péter
Gyártásvezető: Huszár Dániel
Operatőr: Kovács Tamás Sándor
Animáció: Vácz Péter, Papp Kása Károly
Bábkészítés: Vácz Péter
Tűnemezelt bábok: Szepes Liliána
Díszlet építés: Kopasz Milán
Díszlet elemek: Zángó Fruzsi, Báthory Boglárka, Kopasz Milán
Ruha kivitelezés: Jeli Luca, Egely Kati, Molnári Edit
Szilikon öntés: Lengyel Gergő
Animatik: Bertóti Attila, Vácz Péter
Kompozit: Huszár Dániel, Bertóti Attila
Gyakornokok: Virágh Ádám, Holp Nándor

Forrás: Filmteam

süti beállítások módosítása